Its Spooky time






Yeeey, Albins spöktårta


MMF, dumlemousse & rårörda jordgubbar
Grönt kantband med spinkles benknotor från Wilton (kantbanden blev inte med på bilden)   


En ny tårta, min tredje. Det krävdes mkt färg för att få fondanten så där mega svart!
 typ 1/3 av burken, woops!
Sen har det jävlats jätte mkt för mej den här gången, pilligt och tog måånga timmar!
 Att få till den rätta konsistensen på de färgade fondanterna mmferna var allra svårast!
 jisses! blev som gummi emellanåt å inte har jag listat ut orsaken heller!
men hur som helst så löste det sig efter många om och men..
Sen är man väl inte väldigtbäst att forma saker och ting heller på frihand, som tornen tex ;) farsans första kommentar när han såg bild på tårtan: en kryka?! Men det fick duga.. bra att öva oxå!


Jag tappar fort tålamodet när det jävlas och känner stressen hoppar på mig,
 tur jag har Jocke som får agera som assistent ;) 
då går det mkt bättre, då ger jag inte upp och slänger skiten!
 




Kommentarer
Postat av: Smäm

Fantastiskt fin!

2012-06-10 @ 19:19:33
URL: http://smäm.se
Postat av: Maria

Jättefin ju!! =) Vad duktig du är! =) Har du frihandat spökena? Jag hittade BTW inte någon fotomapp på fejjan =P Är jag blind?? Kram!

2012-06-12 @ 23:29:26
URL: http://enplusenblirtre.blogspot.com
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Jag tycker den vart suveränt fin och så gillar jag dina fina spöken! Skulle gärna veta mängden på den där häftiga Algrensbilar och grädde röran eller är det typ en 3dl grädde och en påse bilar? Skulle vara roligt att testa den på Thindras barnkalas =)



Ha det gott och lycka till med studenttårtan i kväll!! Många kramar från mig!

2012-06-13 @ 21:09:44
Postat av: MalinKalin

Sv: Ja det är fan sjukt att folk håller på och förstör en massa utan anledning...

Vilken härlig tårta! Den var ju skitläcker :)

2012-06-15 @ 13:07:19
URL: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback