Djurkommunikation

Hoj Hooj!


Idag har jag & lillfis varit till Kats för en djurkommunikationsträff (http://www.katsdogs.se/)
Det kändes först till en början mest nervöst att åka dit,
har aldrig varit på ett sådant "samtal" förut, spänning å konstig känsla 
men eftersom jag har börjat min utredning om Lotus så var det nödvändigt!
Katarina läste av/"pratade" med honom,
hon sa en hel del intressanta saker men ändå kan jag känna mej 
lite lite bara lite skeptisk! kanske känns lite mer kul
när jag har fått redovisningen renskriven och mailat till mej 
så kan jag läsa och ta till mig av hennes råd & tips mkt bättre!
Minns inte alting som sades heller, kände att tröttheten smög sig på
när jag satt där i soffan och jag kände mej mest stirrig.. 
Hon sa mkt, hon uppfattade Lotus som en riktig going,
riktig noshund (det är han verkligen!!) 
han kan vara lyhörd bara han blir rätt korrigerad by me! 
det är nu man ska plocka fram motivationen igen för att börja med hundträningen?!
få se vart den har gömt sig, försvunnit de sista åren men jag ska göra mitt bästa! 
ska gå en till allmänlydnadskurs kanske,
 många som går flera ggr för att hunden är mer mogen och "lugnare"
Men det är väldigt svårt tycker jag, att kunna korrigera på rätt sätt, 
duktiga hundinstruktörer som K verkar ju vara födda med det?!
Ha gåvan,ser så enkelt ut när hon visar!
Man önskade att man tänkte och funkade på samma sätt...
Jag skriver mer om detta när jag har fått redovisningen, kommer 
jag tillbaka med mina viktiga frågor jag hade med mig.. 
  

Har ni erfarenhet av hundträning? Dela gärna med er

  
   




Kommentarer
Postat av: Anna

Ååå jag vill höra allt och läsa om hur det gick med Lotus =) Spännande Emma =) Kramar

2011-10-28 @ 10:16:29
URL: http://nogg.se/AnnaSall
Postat av: Maria

Vad är det för utredning du startat..? Spännande med sånt där tycker jag! =) Kram!

2011-10-28 @ 12:29:12
URL: http://enplusenblirtre.blogspot.com
Postat av: MalinKalin

Kats har pratat med våran förra häst och en annan häst som vi lånade ett tag och det var riktigt kul att höra vad hon hade kommit fram till för mycket stämde :)

2011-10-28 @ 23:07:58
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: Maria

Hehe, ja men det är ju bra att du blir lite sugen å! ;) Det är så mysigt att köpa bebisgrejer! =D Man blir mer mentalt förberedd då tror jag, så man inte tar allt sista månaderna... Den kan ju faktiskt komma för tidigt också, men det hoppas jag inte =P



Kram kram

2011-10-29 @ 09:38:25
URL: http://enplusenblirtre.blogspot.com
Postat av: Sofie

Vad roligt att du har fått lite mer klarhet med Lotus, han är ju en riktig gofis! Men jag kommer ihåg att vi pratade om detta när jag var hos dig sist men der kommer ordna sig. Tycker du ska gå en grubdkurs igen med honom & sen testa på agility, det tror jag han kommer gilla. Något som stärker självförtroendet på honom :)

2011-10-29 @ 11:06:58
URL: http://misserica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback