I städtagen


haha, ballt! hitta hemma hos farsan (farfars hus)  
retro fönsterputspulver borde ju vara från 60talet?


I städtagen, eller egentligen inte ;)
fasen, vad det är tråkigt att städa men lika underbart efteråt, varje varje gång!
tokstädade ikväll, å medans hjärtat kollar på fotboll kan jag efter en dusch 
slappna av å sitta på nätet med gott samvete sådäså!
  helt ok dag för övrigt, arbdagen flög som oftast förbi lite halsont idag,
inte sta å bli sjuk nu?! vill INTE! 
Idag on work hade hälsingehälsan (företagshälsovård) föreläsning för oss om
Stresshantering & Sömnförbättring
Väldigt bra tyckte jag! Väl behövligt!
Diskuterade olika stressfaktorer, vad man ska göra för att motverka stress osv! 
Jag kan erkänna att jag är en stressmänniska,
det är kanske mest självförvållat men? 
Min stressnivå är farlig, jobbar snabbt när det är tidspressat men mår inte heller så bra av det, 
förut gick det jätte bra men efter några år av stress så är det inte alls bra, känt hjärtklappning osv, 
Jag MÅSTE tagga ner för att behålla min energi och
för att det inte ska påverka hälsan!
Jag lärde mig idag att jag måste ta ställning och förändra,
komma på möjigheter till förbättring!
Men jag har faktiskt börjat taggat ner mer det här året om jag jämför de gångna åren,
jag känner att jag kan bara göra mitt bästa,
kan inte bry mig när inte många andra gör det? det är inte värt det!  
Men jag kan känna mig stressad i hela min livssituation, arblivet och privat! 
Blandad kombo! Men det kan ha med saker som har förändrat mitt liv också,
som är obearbetat. För mkt som händer som måste fixas å lösas!
men förhoppningsvis blir det en förbättring!
      

 Gonatt med er, hoppas ni får en fin vecka!

   




Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Sv: Ja gött med pepparkakor ;P

Vad bra med en sån där föreläsning! Sånt är ju viktigt att tänka på :)

2011-11-16 @ 19:01:35
URL: http://malinkalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback